Home   Fleur Giesen

Fleur Giesen

psychomotorische remedial teachingMijn naam is Fleur Giesen. Ik was leerkracht basisonderwijs en intern begeleider. Daarnaast heb ik de studie Special Educational Needs gevolgd, gericht op begeleiding van kinderen met een speciale onderwijsbehoefte.
Vroeger speelde ik al graag schooltje. De interesse voor het onderwijs is dus al vroeg geboren. Ik heb een hart voor kinderen.
Ik wil kinderen graag een stapje verder helpen in hun ontwikkeling!
Omdat ik in de praktijk merk dat alleen hulp op school voor sommige kinderen niet voldoende is, ben ik in april 2012 een praktijk voor psychomotorische remedial teaching begonnen. De begeleiding gebeurt in een mooie grote praktijkruimte in Wijchen (vlakbij Nijmegen).

Voordat ik mijn eigen praktijk begon:

Omdat ik heel gedreven ben voor het vak, heb ik in drie jaar de PABO afgerond in 2005. Daarna heb ik als groepsleerkracht op een basisschool in verschillende groepen gewerkt. Tevens ben ik rugzakbegeleider en intern begeleider geweest.
In 2011 heb ik de Master Special Educational Needs (M SEN) gespecialiseerde leerkracht behaald. In december 2014 ben ik CNLS specialist geworden. De verbanden en relaties tussen leerproblemen en de motorische, ruimtelijke, visuele, auditieve en neurologische ontwikkeling vormen het uitgangspunt van deze methode. Daarnaast school ik mij in binnen en buitenland op het gebied van reflexintegratie.
Ik blijf mij continu scholen en ontwikkelen, zodat ik op de hoogte ben van de nieuwste ontwikkelingen.

Voor meer info: LinkedIn-Profiel

Breincentrum:

psychomotorische remedial teachingEind 2015 heb ik Breincentrum opgezet: een opleidingscentrum om kennis en kunde over te dragen.

Met mijn praktijk Unique Child, helpt ik heel veel kinderen en volwassenen succesvol. Omdat ik graag wil dat er zoveel mogelijk mensen geholpen worden door naar de basis van het probleem te kijken heb ik Breincentrum opgezet. Een opleidingscentrum om mijn kennis en die van collega’s uit binnen en buitenland over te kunnen dragen.

Door mijn ervaring als leerkracht en intern begeleider merkte ik dat er veel kinderen zijn die met een etiket rondlopen. Op een gegeven moment waren er in een klas bijvoorbeeld bijna de helft van de kinderen die een dylexie verklaring hadden. Ik vroeg mij heel erg af hoe dat kon? Is het onderwijs dat wij geven niet toereikend genoeg? Of zien we iets anders over het hoofd..?

Na enige studie kwam ik in Amerika terecht waar ze al ver zijn op het gebied van reflexintegratie en visuele training. Zodoende heb ik zelf diverse internationale opleidingen gevolgd.

Voor meer informatie kijk op mijn website: www.breincentrum.com

psychomotorische remedial teaching

Kunst La Fleur

Beeldend kunstenaar, Kunst La Fleur:

Daarnaast ben ik een veelzijdig beeldend kunstenaar. Ik heb een enorme liefde voor alle artistieke disciplines. Ik schilder veel met acryl- of olieverf op doek. Ik doe inspiratie op, op reizen die ik maakt. Ik ben dol op andere culturen!
Ik schilder het gevoel dat je hebt als je op reis bent in een ander land met veel kleur en passie op het doek.

Ik combineer ook digitale kunst met traditionele kunst. Mijn werk begint veelal op de computer en wordt in een later stadium bewerkt met andere materialen zoals acrylverf. Datgene wat ik maak kan het best omschreven worden als een mix van digitale grafische kunst, fotografie, acrylverf en spuitbussen.

psychomotorische remedial teaching psychomotorische remedial teachingBent u op zoek naar een handgeschilderde, leren, originele portemonnee? Bij Kunst La Fleur, kunt u een uniek ontwerp krijgen. Kijk op de website www.kunst-la-fleur.nl voor alle ontwerpen.